14 dagars returrätt

När du handlar online på www.soyaconcept.se har du 14 dagars returrätt där du kan ange att du ångrar köpet och sedan returnerar varan(-orna) till oss. Din ångerperiod startar vid mottagandet av varorna. 

Om fristen löper ut på en allmän helgdag, lördag, röd dag, en dag i julhelgen eller på nyårsafton förlängs tidsfristen till följande vardag. Vid flera beställda varor i en beställning som levereras separat, eller en produkt som kommer i flera omgångar löper perioden från mottagandet av den sista produkten.

Det är kundens ansvar att varorna är ordentligt packade. Du är ansvarig för paketet/varorna tills vi mottar det/dem. Behåll därför din inlämningskvitto och spårningsnummer. Returnera varan oanvänd i samma skick som när den togs emot. Vi förbehåller oss rätten att avvisa en vara om förpackningen är skadad eller på annat sätt inte kan säljas vidare. All originalförpackning, prisetiketter, osv. ska returneras med produkten, utan att ha manipulerats. 

För att utöva denna ångerrätt ska du skicka ett entydigt uttalande via e-post inom 14 dagar efter mottagandet av varorna.

 

Retur
Vi erbjuder alltid enkla returer. I alla våra paket kan du hitta en förbetald returetikett. Fäst den på paketet och kom ihåg att spara ditt kvitto för returen. Om du vill byta till en annan storlek, färg eller modell, kan du göra en ny beställning i vår webbutik www.soyaconcept.se.

Om du har använt en rabattkod i samband med ditt köp, kommer vi att se till att din rabatt även gäller din utbytesvara. Allt du behöver göra är att kontakta oss om detta på online@soyaconcept.com.

När du returnerar en produkt ska du se till att packa in den noga i sin originalförpackning. Taggar och etiketter ska också sitta kvar på kläderna som vid mottagandet.

 

Dokumentation av din inköps- och retursedel:
Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller annat bevis för ditt köp. Dessutom kommer det att underlätta behandlingen om du bifogar en ifylld retursedel.

 

Returpaket adresseras till följande adress:
Prime cargo
Arnfredsvej 6
6600 Vejen
Danmark
Att. Returns/soyaconcept

Vi erbjuder alltid enkla returer. I alla våra paket kan du hitta en förbetald returetikett. Fäst den på paketet och kom ihåg att spara ditt kvitto för returen. Du behöver bara använda den bifogade returmärket, så du är säker på att ditt paket är försäkrad. Kom ihåg att skriva ner numret på försändelsen så att du alltid kan spåra ditt paket. Bifoga ditt kvitto och den ifyllda retursedeln om varför du vill returnera din beställning.

VIKTIGT

  • Skriv med stora bokstäver "RETURPAKET" på utsidan av paketet.
  • Vi förväntar oss att du skickar ditt returpaket så snart som möjligt, och du måste returnera det inom 14 dagar.
  • Vi accepterar inte paket som skickas COD (postförskott)

     

    Återbetalning

    När vi tar emot ditt returpaket kommer vi att kontrollera varorna och du kommer därefter att få tillbaka beloppet – minus avgiften på 39kr från din returetikett.

    Beloppet överförs alltid till samma kreditkort som användes för att göra inköpet.

    OBS: Var medveten om att väntetidens längd beror på kundens bank, och det varierar kraftigt från bank till bank. Därför är det svårt att säga något specifikt om hur lång tid det kommer att ta. Har man använt Visa eller MasterCard kan det ta upp till 30 arbetsdagar innan kundens bank släpper beloppet. Skulle det mot förväntan ta längre tid ber vi dig att kontakta oss på online@soyaconcept.com.

    VIKTIGT
    Om produkten är skadad eller på annat sätt inte kan säljas vidare, kan du förlora köpesumman helt eller delvis. 

    • Du har använt varorna.
    • De har skadats under tiden som du hade ansvaret för dem.
    • Du har hanterat varan på annat sätt än nödvändigt för att bestämma typen, egenskaperna och hur den fungerar.
    • Du ​​inte har följt de begränsningar för ångerrätten som följer av försegling, produkttyp osv.

       

      Ångerrätt för begagnade varor
      Det finns 14 dagars ångerrätt för varor som du har använt. Om varan har använts kan den ändå returneras under tiden för ångerrätten. Som konsument ska man i princip bara se på varorna, precis som i en fysisk butik. Efter mottagandet får du endast hantera varorna på ett sådant sätt att du kan fastställa varornas typ, egenskaper och hur varan fungerar. Om varan har använts kan du bara få en del eller inget av köpesumman tillbaka. Det är konsumenten som ska betala för värdeförlusten. Värdet bestäms av vad vi kan få för varan vid en vidareförsäljning.